PSRS EBREJA KATĶISMS
(Izdots
Telavivā, 1958.gadā)
Ebreji! Mīliet viens otru, palīdziet
viens otram. Palīdziet viens otram pat tad, ja neieredzat viens otru.
Mūsu
spēks ir vienotība — tā ir mūsu panākumu ķīla, mūsu glābiņš un uzplaukums.
Daudzas tautas izkliedētībā ir gājušas bojā, jo tām nebija stingras darbības
programmas un pleca sajūtas. Mēs toties, pateicoties kolektīvisma jūtām,
izdzīvojām cauri gadsimtiem un tautām, saglabājāmies, augām un
nostiprinājāmies.
Vienotība — tas ir mērķis, tas ir arī līdzeklis
mērķa sasniegšanai. Lūk, kur jēga, lūk, uz ko jātiecas. Viss pārējais
ir atvasināts un nāks pats no sevis.
Palīdzot
viens otram, nebaidieties tikt daudzināti par nacionālistiem, nebaidieties
protekcionisma — tas ir mūsu galvenais instruments. Mūsu nacionālisms ir
internacionāls un tāpēc mūžīgs. Tas atver durvis visu tautību, visu ticību,
visu partiju ebrejiem. Patiess internacionālists ir tikai tas, kas asinssaitēm
saistīts ar ebrejiem, viss pārējais ir profanācija un apmāns. Plašāk
piesaistiet asinsradniecīgus cilvēkus, tikai viņi nodrošinās mums vēlamo
biosfēru.
Veidojiet
savus nacionālos kadrus. Kadri — tas ir svētākais svētums. Kadri izšķir visu. Kadri šodien — tā ir mūsu rītdiena. Katrai
laboratorijai, katrai katedrai, katram institūtam jākļūst par mūsu kadru kalvi.
Gatavojiet
ebreju jaunatni paaudžu stafetes pārņemšanai. Lai katra neebreju paaudze
saduras ar mūsu dziļi ešelonēto aizsardzību. Katru reizi, kad no skatuves noiet
vecākā paaudze, tās vietā jāstājas vēl spēcīgāk sagatavotai un
nostiprinājušamies jauno ebreju paaudzei. Tāpēc nepieciešams pēc iespējas agrāk
izvirzīt vadošos amatos mūsu jaunos cilvēkus. Pierādīt viņu briedumu un
ģenialitāti. Lai arī pagaidām tas tā nav, — viņi nobriedīs amatā. Kas pie varas, tas gudrs, tam arī taisnība.
Mums jānodod saviem bērniem vairāk, nekā mēs saņēmām no saviem tēviem, bet
jaunie, saglabājot un vairojot saņemto, nodos tālāk pēcnācējiem. Paaudžu
pēctecība ir mūsu spēks, mūsu stabilitāte, mūsu turpināšanās.
Pasaule
ir nežēlīga, tajā nav vietas filantropijai. Katra tauta ir savas laimes kalēja.
Mums nav jārūpējas par krievu nacionālajiem kadriem. Ja viņiem slinkums domāt par sevi, kāpēc mums vajadzētu domāt par
viņiem? Neņemiet piemēru no krieviem un arābiem, kuri dzīvo apcerīgi, cerot
uz labu laimi. Negaidiet dāvanas no dabas — paņemt tās ir mūsu uzdevums.
Veidojiet savus kolektīvus un ar šiem kolektīviem atgrūdiet un izstumiet neebrejus. Atcerieties: visi augsti
apmaksāti, ietekmīgi un ienesīgi amati — tas ir mūsu nacionālais ienākums.
Atcerieties, ka katrs neebrejs, kas izaudzis līdz mūsu līmenim, var aizņemt
vietu, kura varētu piederēt jebkuram no mums. Mēs veidojam savus kolektīvus,
lai goji mums netraucētu dzīvot pēc sava prāta. Lai goji mēģina veidot savus
kolektīvus, diezin vai viņiem tas izdosies: viņi sastrīdēsies, pirms paspēs ko
izdarīt. Un mēs to veicināsim.
Krievi
nav spējīgi dziļi domāt, analizēt un izdarīt dziļus secinājumus. Viņi ir
līdzīgi cūkām, kas dzīvo, šņukurus zemē nodūrušas, un pat nenojauš, ka ir arī
debesis. Viņi visas parādības uztver pārāk virspusēji, pārāk konkrēti. Viņi
neredz faktus to secībā un sakarībās. Viņi nav spējīgi vispārināt un abstrahēt.
Viņiem katrs gadījums ir tikai gadījums,
lai cik bieži tas atkārtotos.
Mūsu
ideoloģija ir principā pretēja goju ideoloģijai.
Viņi
saka: «Labāk mazāk, toties labāk.»
Mēs
sakām: «Labāk vairāk un labāk.»
Viņi
saka: «Labāk būt nabagam, bet veselam, nekā bagātam un slimam.»
Mēs
sakām: Labāk būt veselam un bagātam, nekā nabagam un slimam.»
Viņi
saka: « Visu vai neko.»
Mēs
sakām: «Labāk kaut ko, nekā neko.»
Viņi
saka: «Izdari pēc likuma, tas ir tavs pienākums.»
Mēs
sakām: «Izdari pretēji likumam, un es tev atlīdzināšu.»
Viņi
saka: «Uzvarēt vai mirt.»
Mūsu
devīze: «Uzvara dzīves dēļ, bet ne dzīve uzvaras dēļ.» (Kam gan uzvara, ja nav
dzīves? Vajag pārlaist zaudējuma rūgtumu — viss atnāks pie tā, kas prot
gaidīt.)
Visu,
ko prot un zina viņi, zinām un protam mēs. To, ko zinām un jūtam mēs, viņiem zināt un just nav lemts. Viss,
kas viņiem pieder — tā ir viņu robeža. Viss, kas pieder mums, ir līdzeklis lai
sasniegtu vairāk. Viss, kas šodien
pieder viņiem, ir mūsu — viņu pagaidu lietošanā. Paņemt no viņiem to, ko mums
novēlējis dievs — tas ir mūsu uzdevums.
Krievi
ir stūrgalvīgi, bet viņiem nepietiek neatlaidības mērķa sasniegšanai. Viņi ir
slinki, tāpēc vienmēr steidzas. Visas problēmas viņi cenšas atrisināt vienā
rāvienā. Viņi upurē mazo — lielās, izšķirošās uzvaras labā. Bet tāda uzvara —
vai nu vispār nepienāk, vai arī, uzvarējuši, viņi atjēdzas pie sasistas siles.
Mēs atzīstam mazu uzvaru taktiku, kaut gan neesam
arī pret lielām. Maza uzvara — arī uzvara.
Krievi
nemāk ne vadīt, ne pakļauties. Viņi ir ģenētiski sabotieri. Krievi ir skaudīgi,
viņi neieredz savus līdzcilvēkus, kad tie izvirzās no pelēkās masas. Dodiet
viņiem iespēju saplosīt šos izvirzījušos — viņi ar baudu tos saplosīs. Esiet
vienmēr arbitri. Nostājieties vienmēr miera nesēju pozā, aizstāviet «nelaimīgos»,
pret kuriem sacēlies pūlis, bet tikai tik daudz, lai izliktos labi un
objektīvi. Nedaudz izturības, un jūs ieņemsiet tā vietu, kuru tikko saplosīja. Kad divi krievi kaujas — uzvar ebrejs. Kūdiet
krievus vienu pret otru. Dariet to vienmēr, maskējoties ar labvēlību, nemanāmi
un smalki. Lai viņi kaujas savā starpā, jūs taču vienmēr kļūstat par arbitriem.
Krievi
nemāk dzīvot un nemāk izvirzīt sev uzdevumus.
Mēs izvirzām viņiem uzdevumus, bet viņi mēģina tos atrisināt.
Krievi
neprot lūgt, uzskatot to par pazemošanos, bet paši jau tāpat ir pazemoti un
nabagi. Mēs sakām: «Jebkura pazemošanās ir derīga, ja tā dod labumu.» Mērķa
sasniegšanas labā var pazemoties, — arī pazemoties var ar cieņu. Nav amorālu
lietu, ja tās kalpo mūsu tautas apliecināšanai un uzplaukšanai. Mērķis attaisno līdzekļus.
Krievi
ir dumji un rupji. Savu muļķību un rupjību viņi sauc par godīgumu, kārtīgumu,
principiem. Neprasmi pielāgoties un mainīt savu uzvedību atkarībā no
situācijas, prāta elastības trūkumu viņi sauc par principialitāti («Būt sev pašam.»)
Goji ir
tik dumji un rupji, ka neprot pat melot. Savu primitivitāti un muļķību viņi
atkal sauc par godīgumu un kārtīgumu, kaut arī pēc savas dabas ir melīgi un
nolaidīgi. Sev raksturīgo primitīvismu viņi sauca: senajos laikos — par
barbarismu, viduslaikos — par bruņinieciskumu, bet vēlāk — par džentlmeniskumu.
Kailu principu dēļ viņi beidza dzīvi pašnāvībā, un lai viņi turpina to darīt.
Viņu
iespējas ir ierobežotas un tādēļ visam nosprauž robežas. Mēs, toties, sakām: «cilvēka (cilvēks šeit domāts — ebrejs,
piezīme mūsu) iespējas ir bezgalīgas, ja
viņš (atkal — ebrejs, piezīme mūsu) rīkojas
atbilstoši apstākļiem.
Vienmēr
atcerieties par robežām, kuras sev nosprauž goji, viņu domāšana ir
iesīkstējusies šajās robežās un nav spējīga iziet ārpus tām. Tā ir viņu
nelaime, tas ir mūsu pārākums. Runājiet un rīkojieties tā, kā to nepieļauj viņu morāle, viņu saprašana.
Dariet to, kas viņiem liekas neiespējams, neticams. Viņi nenoticēs tam, ka jūs
esat spējīgi uz runām un darbiem, uz kuriem viņi nav spējīgi.
Runājiet
un rīkojieties pārliecinoši, uzstājīgi, agresīvi, iebaidot un pseidozinātniski.
Vairāk trokšņa un skaļu vārdu, vairāk neskaidrības un pseidozinātnes. Radiet
teorijas, hipotēzes, virzienus, skolas, metodes — gan reālas, gan nereālas, jo
ekstravagantāk, jo labāk. Lai jūs nemulsina, ka rīt par to visu aizmirsīs. Nāks
jauna diena, nāks jaunas idejas. Te izpaužas mūsu gara diženums, te mūsu
pašapliecināšanās, te mūsu pārākums. Lai goji apmaksā vekseļus. Lai lauza
galvas, meklējot racionālus graudus mūsu idejās, lai meklē un atrod tajos to,
kā tur nav. Rīt mēs dosim jaunu barību viņu primitīvajām smadzenēm.
Nav
svarīgi, ko jūs runājat, svarīgi —kā jūs runājat. Jūsu pašpārliecinātība tiks uztverta kā pārliecība, godkārība — kā
prāta diženums, maniere pamācīt un pārlabot — kā pārākums. Groziet viņiem
smadzenes, uzskrūvējiet nervus. Apspiediet gribu tiem, kas jums iebilst.
Kompromitējiet izlēcējus un klaigātājus, uzkūdiet pūļa patmīlību pret
skeptiķiem. Sarunās un disputos izmantojiet retoriskus paņēmienus, kas atrodas
uz pieklājības robežas. Jautājiet uzvārdu, darba vietu un amatu tiem, kas
šaubās un iebilst. Tas, kā likums, šokē un nobaida viņus, un viņi atkāpjas.
Prasiet atbildes, bet, saņēmuši tās, apgalvojiet, neanalizējot pēc būtības: «Tas
nav tā, tas nepavisam nav tā.»
Ja kāds
gudrinieks mēģina jūs atmaskot, pārējie viņi neklausīs un nosodīs, jo,
atmaskojot jūs, viņš pieķer pērējos muļķībā, bet pūlis to nepiedod.
Ja
krievs mēģina sevi parādīt, pievērš sev uzmanību, radiet šajā momentā vairāk
trokšņu efektu: šļūkājiet kājas, piecelieties un staigājiet, ar troksni
grūstiet krēslus, smejieties, pārtrauciet viņu ar pretuzstāšanos, sarunām,
jokiem utt.
Radiet
krieviem neskaitāmas sīkas, uzbudinošas neērtības, kuras viņi uzreiz neapjēdz.
Lieciet savus priekšmetus uz viņu mantām, miniet viņam uz kājām, gāzieties
virsū, elpojiet viņiem sejā, runājiet izaicinoši skaļi. Lai viņi pastāvīgi jūt
jūsu elkoni savos sānos. Krievi to ilgi izturēt nevar. Izvairoties no skandāla,
viņi aiziet, atbrīvojot jums vietu. Par īpašu šiku viņi uzskata aiziet,
aizcērtot durvis. Dodiet viņiem tādu iespēju. Pieklājīga nekaunība — lūk mūsu devīze.
Apvainojiet
antisemītismā tos, kuri mēģina jūs atmaskot. Uzlieciet viņiem antisemīta
zīmogu, un jūs redzēsiet, ar kādu baudu pārējie pieķersies šai versijai. Vispār visi krievi ir antisemīti, bet
kā tikai jūs to attiecināt uz vienu, viņš kļūst neaizsargāts, jo visi pārējie pamet viņu mums par upuri
un iznīcina to savām rokām. Bet mēs
uzliekam šo zīmogu nākošajam upurim.
Spēlējiet
uz krievu līdzcietības jūtām. Izliecieties nabagi un nelaimīgi, izsauciet pret
sevi žēlumu un simpātijas, izplatiet baumas par tautu — mūžīgo cietēju, par
vajāšanām pagātnē un diskrimināciju tagad. Nabaga ebreja taktika pārbaudīta gadu
tūkstošos.
Lai arī
krieviem pieder mazāk, nekā mums, vienalga viņi palīdzēs mums iegūt vairāk.
Krieviem patīk būt labdarīgiem, jo tas viņus pacilā. Viņu augstsirdība ir jo
lielāka, jo mazākas ir iespējas to realizēt. Ņemiet no viņiem to, ko viņi var
dot: no kraupainas aitas vilnu nost.
Aplūkojiet visas parādības no mūsu interešu
viedokļa. Katra parādība obligāti jāaplūko no tā viedokļa kādu ļaunumu vai
labumu tā dod ebrejiem.
Informējiet
viens otru par visu, kas var nest mums labumu vai ļaunumu. Informācija — tas ir svētumu svētums. Nauda, kadri, informācija — trīs vaļi, uz kuriem balstās mūsu
labklājība. Katra ebreja svēts pienākums — informēt otru ebreju par to, ko
grasās darīt goji. Šodien tu palīdzi man, rīt es palīdzēšu tev — tas mūsu
spēks.
Mūsu
dievs novēlējis mums valdīt pār pasauli — mēs to pārvaldām. Mūsu uzdevums:
noturēt pasauli savās rokās. Turiet savās rokās propagandas un informācijas līdzekļus: presi, radio, televīziju, kino. Vajag
tālāk iekļūt partijas un valsts pārvaldes aparātā. Ap
jebkuru jautājumu veidojiet sabiedrisko domu, ņemot vērā mūsu intereses. No
jebkura nieka var radīt problēmu, bet no jebkuras problēmas — nieku. Nevienu sabiedrisku
procesu nedrīkst palaist pašplūsmai. Ja tas mums nenes labumu, nobremzējiet to,
vai novirziet to pret mūsu ienaidniekiem — gojiem. Jebkurš
aizsākums jāvada mums, lai virzītu to mums vajadzīgajā virzienā.
Esiet
vienmēr līderi, centieties vienmēr būt pirmie.
Audziniet
sevī vadītāja raksturu katru stundu, katru minūti, pat ikdienas sīkumos.
Nepiekāpieties viņiem nekur. Centieties nepiekāpties pat sīkumos: vai tā būtu
vieta sabiedriskajā transporta vai rinda veikalā.
Jebkurā
kolektīvā ņemiet varu savās rokās un virziet to mūsu interesēs. Ražošanas procesa administratīvā un radošā
daļa jāveic mums. Lai goji nodrošina melno, materiāli tehnisko bāzi mūsu
jaunradei. Lai viņi seko telpu tīrībai un apsargā mūsu darba augļus. Lai viņi
ir ne augstāk par sargu vai apkopēju. Pie radoša darba izņēmuma gadījumā var
pielaist nekrievu izcelsmes gojus. Nepielaidiet pie tā krievus. Un nebaidieties
tikt izdaudzināti par nacionālistiem. Internacionālisma
ilūziju mums nodrošinās jauktas tautības cilvēku klātbūtne ar ebreju asiņu
pieaugumu vai, sliktākajā gadījumā, nacionālā mazākuma klātbūtne. Ja jums
ir vakance, ņemiet tikai ebreju. Ja
nevarat to izdarīt, likvidējiet amatu. Ja nevarat izdarīt ne vienu, ne otru
—ņemiet aziātu. Ja tāda nav, ņemiet poli, ukraini, vai, sliktākajā gadījumā,
baltkrievu — tiem ir savi rēķini ar krieviem. Pēc nelielas apstrādes viņi kļūs
par mūsu sabiedrotajiem. Visi viņi ir antisemīti tikai savā dzimtenē. Krievijā
tiem ir izdevīgāk būt internacionālistiem. Tādā veidā viņi nodrošina sev nepieciešamo
eksistences sfēru. Izmantojiet šo ceļu.
Atklāti
neiznīciniet krievu pagātnes pieminekļus, bet arī neatjaunojiet tos. Paies gadi
un tie paši izirs. Bet huligāni un «senatnes mīļotāji» tos izvazās pa
ķieģelītim. Radiet iespaidu, ka jūs to nemanāt, jo esat aizņemti, risinot
svarīgus tautsaimniecības uzdevumus.
Tauta bez vēstures, tāpat kā bērns bez vecākiem,
sāk visu no sākuma un no tās var izveidot visu, kas vien vajadzīgs, ielikt tajā
savu pasaules redzējumu, savu domāšanas veidu.
Tādā
veidā var padarīt bezveidīgas veselas tautas: sākumā tās zaudē vēsturi un
tradīcijas, bet pēc tam mēs veidojam tās pēc sava parauga un līdzības…
Neatslābstoši kontrolējiet ikviena ietekmīga un
aktīva krieva katru soli. Nedodiet iespēju viņiem apvienoties, kā arī
nošķirties no pārējiem. Nepieļaujiet starp viņiem pat īslaicīgus kontaktus;
viņiem jākontaktējas ar mums un caur mums. Tā ir informācija, tā ir ietekme.
Neļaujiet viņiem apspriest nevienu jautājumu bez mums. Tur, kur ir divi krievi,
jābūt vismaz vienam ebrejam. Esiet visur klāt.
Ja
neizdodas bloķēt un izdeldēt jaunus
un perspektīvus krievus, padariet tos vadāmus. Iesaistiet viņus savās
kompānijās, radiet ap viņiem blīvu ebreju aplenkuma loku, atņemiet viņiem
iespēju iepazīties un kontaktēties, apejot jūs. Piespiediet viņus apprecēties ar ebreju sievietēm un tikai pēc tam
atveriet viņiem zaļo ielu.
Nebaidieties, viņu bērni vienalga būs mūsējie: lai arī kurš vērsītis nelēktu,
teliņš būs mūsu. Palīdzot tādiem krieviem, jūs dodat ieguldījumu mūsu
ebreju kopienas lietā. No šā brīža viņu alga — mūsu nacionālais ienākums. Savu bērnu dēļ viņi zaudē pilsoniskās jūtas un, katrā gadījumā,
nespēj būt antisemīti. Kopdzīve ar ebrejieti — tas ir viens no veidiem, kā
piesaistīt talantīgus krievus mūsu ietekmju un interešu sfērai.
Ņemiet
par sievām skaistas un veselīgas krievu sievietes, lai viņas rada mums
veselīgus pēcnācējus, lai uzlabo mūsu rasi.
Un tā —
katram perspektīvam krievam ebreju draudzeni vai draugu. Ja katrs krievs
izvilks sev līdzi kaut vienu ebreju, mūs visi būsim iekārtoti.
Dodiet
viņiem kukuļus, dodiet dāvanas, dzirdiet ar konjaku un degvīnu, bet vislabāk ar
valsts spirtu. Par skanošo un dzeramo viņi pārdos visu, savu dzimteni arī.
Un
pēdējais padoms. Esiet uzmanīgi. Spāņu inkvizīcija un vācu fašisms nedrīkst
atkārtoties. Apslāpējiet dīglī jebkurus
mēģinājumus pretstatīt mūs sabiedrībai. Iznīciniet pretebrejiskas tendences
pašā sākumā, lai arī kādā veidā tās neizpaustos. Fašisms nav gadījuma parādība.
Tas rodas tur, kur mēs nenovērtējam vietējās tautas centienus būt saimniekiem
savā zemē. Fašisms apslāpēti briest visās tautās. Mums par laimi dažādas
valstis nonāk pie tā dažādos laikos un zem dažādiem nosaukumiem.
Uzpērciet, zodziet, iznīciniet, nepieļaujiet
atkārtoti iznākt izdevumiem, kas atklāj mūsu taktiku un stratēģiju, rāda
ebrejus nelabā gaismā. Goju tautām jāatceras un jāzina ebreju grautiņu un
vajāšanu patiesie cēloņi un šajos jautājumos viņiem jāzina tikai mūsu
traktējums.
Īpašu
vērību veltiet nepakļāvīgajiem un stūrgalvīgajiem, tiem, kas negrib noliekt galvu mūsu pārākuma priekšā,
negrib strādāt mūsu labā, darbojas pretī mūsu praksei un politikai. No
tādiem cilvēkiem agri vai vēlu veidojas antisemīti. Nepieļaujiet no maziem
antisemītiem izaugt lieliem grautiņu rīkotājiem. Lai viņi dīglī iznīkst ar visu ietiepīgo nacionālā lepnuma ideju.
Atmaskojiet viņus, kompromitējiet, izmantojiet jebkuru motīvu, jebkuru iemeslu,
aizsargājieties pret viņiem ar jebkuriem līdzekļiem. Kamēr viņi ir pa vienam,
viņi nespēs turēties pretī mūsu kolektīvismam, mūsu spiedienam. Lai viņiem ir tūkstoškārt taisnība savos
sīkumos — vienalga viņi ir vainīgi, jo traucē mūs.
Izplatiet par šiem stūrgalvīgajiem kompromitējošas
baumas, radiet viņiem apšaubāmu reputāciju. Galu galā no viņiem
sāks sargāties tie, kas viņus labi pazīst, kas ir par viņiem labās domās un
viņus atbalsta. Liedziet viņiem sakarus un kontaktus, atņemiet iespēju efektīvi
strādāt, lieciet apšaubīt viņu veicamā darba un ieņemamā amata lietderīgumu,
izolējiet viņus, kūdiet pret viņiem pūli, atņemiet viņiem ietekmīgas pozīcijas
sabiedrībā.
Provocējiet viņus uz konfliktu.
Pazemojiet viņus, ignorējiet viņus, apvainojiet viņus ar netaisniem
apbalvojumiem un sodiem, bet, kad viņi protestē — apsūdziet nepaklausībā,
subordinācijas neievērošanā, ķildīgumā un kašķīgumā.
Apelējiet
pie sabiedrības un administrācijas, velciet viņus uz partijas komiteju,
miliciju, ja iespējams — uz tiesu.
Ja esat
vecāks, apvainojiet brālības principus un, katrā ziņā, internacionālisma
neievērošanā. Šo paņēmienu efektivitāte
pārbaudīta daudzās paaudzēs. Tā rīkojas visi, tā saucamie, ekspluatatori, kam nepieciešams turēt
tautu paklausībā.
Galvenais — apsūdzēt. Lai viņi taisnojas. Tas,
kurš taisnojas, jau ir pa pusei vainīgs.
Ja
rodas izdevība, izvirziet viņu rīcībai politisku motīvu, rakstiet par viņiem
denunciācijas un anonīmas vēstules, apvainojiet viņus pretsabiedriskā un
ekonomiskā sabotāžā.
Provocējiet viņus uzstāties pret valsts varu, bet
pēc tam atmaskojiet viņus un iznīciniet ar valsts varu.
Tiesības
uz privilēģijām un mierīgu dzīvi iegūst tikai tas, kurš uzticīgi seko mums un iet kopā ar mums. Tas, kurš grib iet
savu, neatkarības ceļu, ir potenciāli bīstams, tam jāatņem jebkāds atbalsts un
eksistences līdzekļi.
Vai nu mūsu kārtība vai pilnīga dezorganizācija.
Tur, kur grib iztikt bez mums, jāvalda haosam. Dariet
tā, lai nekārtības turpinātos līdz tam laikam, kamēr nomocītie goji lūgs mūs
ņemt varu savās rokās un nodrošināt viņiem mierīgu dzīvi.
Gojiem
ir jāstrādā mūsu vadībā un jānes mums labums. To, kurš nenes mums labumu, ir
jāpadzen. Ārpus mūsu interesēm nav
sabiedriska labuma: kas nav ar mums, tas ir pret mums.
Acs
pret aci, zobs pret zobu: tā mācīja Mozus, — tā dzīvoja mūsu senči. Tā dzīvosim
mēs. Atriebība — svētas jūtas. Tās audzina raksturu, nostiprina cilvēku.
Izskaudiet sevī pakļaušanās un samierināšanās jūtas pret mūsu pāridarītājiem.
Kristietiskās žēlsirdības un pašatteikšanās lozungus atstājiet muļķa gojiem —
viņi ir tā vērti.
Goju
vidū sludiniet, potējiet kristietības tikumības,
paši apliekot nesamierināmi un cieti. Esiet nesamierināmi pret mūsu
ienaidniekiem: ja jūs piedosiet viņiem mazu pāridarījumu šodien, tad rīt viņi
nodarīs jums lielu. Nepierodiet pie apvainojumiem un atsitiet citos vēlmi jums
tos nodarīt.
Lai goji pierunā viens otru būt uzmanīgiem,
mēreniem un elastīgiem pret mums. Lai viņi uzmanīgi aiztur mūsu
spiedienu. Mums jādarbojas apņēmīgi un ātri, vienmēr nostādot viņus notikuša
fakta priekšā. Lai viņi pēc tam ilgi un neauglīgi diskutē — pret mūsu metodēm
viņiem nav ieroču. Lai viņi apņemas izdarīt kādu lietu. Kamēr viņi apdomāsies,
aprunāsies un izdarīs, mēs paveiksim desmit daudz svarīgāku darbu. Lai viņu
apņemšanās ir mums stimuls, bet ne bremzes. Viņu pretdarbība mums nepieciešama,
lai uzturētu kaujiniecisku noskaņojumu un gatavību, bet ne vairāk.
Nekad
neatslābiniet spiedienu. Jo ciešāka viņu pretošanās, jo lielāki mūsu uzdevumi,
jo augstākiem jābūt mūsu ienākumiem un uzkrājumiem. Mūsu šodienas peļņai jāsedz
iespējamie zaudējumi nākamajos grautiņos, kuri laiku pa laikam notiek katrā valstī. Lai goji šodien mums
maksā par to, ka kādreiz daļu savējā paņems atpakaļ.
Mums
vienmēr jābūt gataviem aiziet no goju dusmām un naida, aiziet tur, kur mūs
pieņems, rēķinoties atdzīvināt ekonomiku ar mūsu kapitāliem.
Periodiska
valstu maiņa, meklējot labvēlīgākus apstākļus eksistencei, ir neatņemama mūsu
stratēģijas sastāvdaļa. Te slēpjas mūžīgā
žīda — Agasfera, neizsīkstošā optimista un mūžīgā ceļotāja — simbols.
Bet, ja
vajadzēs, mums ir jāaiziet nevis nabagiem un slimiem, bet veseliem un bagātiem.
Nauda — mūsu kājas. Mēs pārvietojam mūsu smaguma centru uz turieni, uz kurieni
jau iepriekš esam pārveduši savu naudu, savu kapitālu.
Nostiprinājušies
materiāli izkliedētības zemēs, savākuši no tām meslus, laiku pa laikam mēs
sapulcējamies savā tēvutēvu zemē, lai stiprinātu mūsu garu, mūsu simbolus, mūsu
ticību vienotībai.
Mēs
sapulcējamies, lai no jauna izklīstu.
Un tā
mūžu mūžos.
Komentāri